צרו קשר

וואצאפ

מאמרים

ריכוז תוכניות פנסיוניות במסגרת אחת נוחה וחסכונית

ריכוז תוכניות פנסיוניות במסגרת אחת נוחה וחסכונית

איפה כל תוכניות הפנסיה, גמל והשתלמות שלכם? האם יש לכם תוכניות "אבודות"? איך כדאי לרכז אותן ומהם היתרונות של ריכוז התוכניות? כל התשובות אצלנו

אם ברצונכם להעביר את החיסכון הפנסיוני שלכם בין תוכניות שונות, למשל מקופת גמל לקרן פנסיה, אתם יכולים לעשות זאת בקלות ומבלי לאבד זכויות. תהליך זה נקרא 'ניוד' והוא קיים עפ"י חוק משנת 2008.

תקנות הניוד של תוכניות פנסיה נועדו להבטיח את השליטה הבלעדית של החוסך בכסף שלו, ולאפשר לו לבחור בכל רגע נתון את הפתרון הטוב ביותר עבורו, לפי שיקול דעתו.

לתקנות הניוד יש אפקט נוסף שגם אותו כדאי להכיר; באמצעות הניוד ניתן לרכז כספים, ובכך להשיג מספר יתרונות חשובים.

ריכוז תוכניות פנסיוניות – כל היתרונות

  • נוחות תפעולית – ריכוז כל החיסכון הפנסיוני במקום אחד מקל מאוד על תהליכי המעקב והניהול של החיסכון הפנסיוני. כפועל יוצא, אין יותר "זנבות" חיסכון שעלולים להישכח.
  • הגדלת הקצבה החודשית – חישוב גובה הקצבה החודשית לאחר היציאה לפנסיה מבוסס על סכום החיסכון ומקדם החיסכון. ככל שהסכום גבוה יותר הקצבה תגדל. ריכוז כספי חסכונות בתוכנית אחת מגדיל את הקצבה.
  • הקטנת עלות הכיסוי הביטוחי – בתוכניות מסוג קרן פנסיה וביטוח מנהלים קיימים רכיבים ביטוחיים, לצד רכיב החיסכון. ריכוז התוכניות במסגרת אחת, תוך שמירה על הכיסוי, חוסכת בעלויות הביטוח.
  • הקטנת עלויות דמי ניהול – הגדלת היקף החיסכון בתוכנית שבחרתם, מגדילה את כוח המיקוח שלכם על דמי הניהול.

האם אתם יודעים אילו תוכניות יש לכם?

כדי לרכז את התוכניות במסגרת חכמה ונוחה אחת, צריך להכיר את התוכניות השונות הרשומות על שמכם.

על מנת לקבל מיפוי מלא של התוכניות הפנסיוניות שלכם, אלו שאתם מכירים ואלו שאולי שכחתם מהן, ניתן להשתמש במערכות כגון 'הר הכסף' ו'המסלקה הפנסיונית', המרכזות את כל המידע על התוכניות של כל אזרחי ישראל, מכל התקופות.

אנו באורן מזרח ערוכים לספר לכם שירות מלא הן לאיתור תוכניות אבודות, ולמיפוי כל תוכניות החיסכון שלכם, והן להמלצות כיצד לרכז את התוכניות באופן מיטבי.

מאמרים נוספים בשבילך

לפרטים צרו איתנו קשר ונחזור אליכם בהקדם