צרו קשר

וואצאפ

מאמרים

טיפים להתנהלות פיננסית נכונה בתקופת הקורונה

טיפים להתנהלות פיננסית נכונה בתקופת הקורונה

הירידות במדדי המניות המרכזיים בעולם ובישראל כתגובה למגפת הקורונה, הביאו לסיומו את השוק ה"שורי", השוק העולה הארוך שהתחיל בשנת 2009, לאחר המשבר הפיננסים הגדול בשנת 2008.

בשנים אלו, ראינו תשואות מרשימות שהגדילו את התיק הפנסיוני שלנו בממוצע בשיעור של 98.7%

(מתוך נתוני רשות שוק ההון לתקופה 1.1.2008-31.12.2019)

כלומר, חוסך שהפקיד 1,000 ₪ בכל אחת מ 12 השנים ( ללא משיכות), היינו 12,000 ₪ במצטבר וגם חווה את תקופת משבר 2008 במלואה, צבר לזכותו 17,747 ₪ בסוף שנת 2019. המשקפים תשואה ממוצעת של 5.9% לשנה.

משבר הקורונה וההשלכות הפיננסיות שלו, מציפים חרדה טבעית בקרב הציבור, אולם ניסיון העבר מלמד שאלו שיצליחו להתמודד עם האפקט הפסיכולוגי ולהימנע משגיאות, יצלחו טוב יותר את המשבר וישמרו על נכסיהם הפיננסים.

קופות הגמל שהפסידו בממוצע 16.7% בשנת 2008, עת המשבר בשוק ההון, תיקנו בחדות והניבו תשואה של 28.03% בשנת 2019.

אספנו עבורכם כמה טיפים להתנהלות נכונה בשגרה ובתקופת משבר:

  1. קשה מאוד לתזמן את השוק – לא נעים לראות הפסדים, אבל טעות לפעול בפזיזות ,לצאת לאחר הירידות ולחשוב שנוכל לצפות את תחילת העליות. מחקרים רבים מוכיחים שלא ניתן באמת לתזמן את השוק , כלומר לברוח לפני הירידות ולחזור לפני העליות ולכן מרבית הלקוחות שמשנים מסלולי השקעה בתקופות משבר, מקבעים למעשה הפסדים ולא נהנים מהתיקון שעוד יגיע, גם אם נאלץ להמתין לו.
  2. מסלול ההשקעות צריך להתבסס על פרמטרים כגון גיל, טווח ההשקעה, מטרת ההשקעה ושנאת סיכון סובייקטיבית, כלומר בהתאמה למצבנו ולא למצב השוק.
  3. משיכה מוקדמת כרוכה בתשלום מס- משיכה מוקדמת של קרן השתלמות, קרן פנסיה, קופת גמל או ביטוח כרוכה בתשלום מס של עד 35% מהצבירה.
  4. הלוואות – ניתן לקבל הלוואות מקרנות השתלמות, קופות גמל וביטוח, גם כהלוואת בלון ובכך לייצר נזילות מבלי למשוך את הקופה. משיכת כספים עשויה לגרור הפסד מס ולקבע את הירידות בשוק .
  5. ביציאה לחל"ת- המעסיק מפסיק להפקיד עבור הביטוח הפנסיוני, למרות שיחסי עובד מעביד נמשכים.
  6. לצד החיסכון, הביטוח הפנסיוני כולל גם מרכיב ביטוח שישמר בקרן הפנסיה ל 5 חודשים וביטוח מנהלים 3 חודשים.
  7. אנחנו ממליצים לפנות לרכזת השרות לביצוע ריסק זמני לתקופת חל"ת של עד שנתיים אם אפשרות ביטולו בסיום חל"ת וחזרה לתשלום מעסיק. חשוב – הרצף הביטוחי יישמר ללא צורך במעקב במשך 24 חודש. חשוב להיות ערניים ולעדכן בהתפתחויות על מנת שלא להישאר ללא כיסוי ביטוחי.
  8. משיכת פיצויים- לא ניתן למשוך כספי פיצויים בתקופת החל"ת, אלא במקרה של סיום עבודה. הפיצויים מהווים מרכיב מרכזי בצבירה הפנסיונית שלנו ומשיכה מוקדמת תפגע בקצבה העתידית, לכן כדאי לחפש פתרון אחר. יחד עם זאת, במצב של אבטלה וחוסר יציבות כלכלית, ניתן למשוך כספי פיצויים, אשר פטורים ממס עד לתקרה של 12,420 ₪ לכל שנת עבודה.

חשוב מאוד לפעול מתוך שיקול דעת ובליווי סוכן ביטוח מקצועי ואישי מטעמכם,

צוות המומחים שלנו, עומדים לרשותכם בתקופה זו בהכוונה ומציאת פתרונות לכל תרחיש.

ביחד נעבור גם את התקופה הזו בהצלחה !

מאמרים נוספים בשבילך

לפרטים צרו איתנו קשר ונחזור אליכם בהקדם